Yiit'in Dubai Günlüğü

Sunday, October 08, 2006

Deneysel Ramazan Yemekleri - The Final Episode

Bütün zorluklara, malzeme ve tercüme eksikliklerine rağmen başarıdan başarıya koşuyordum sevgili dostlar / büyükler / küçükler...Çeşit çeşit çorbalar, yıllardır yapmadığım, sevgili kuzenim Barış'ın bayıla bayıla yediği kapuskamdan bile yapmıştım...Ancak bütün bunlar beni tatmin etmiyordu, son bir seansla jübilemi yapıp eski sağlıksız beslenme günlerime geri dönmek istiyordum...Günler birbirini kovalıyor ancak ben hiçbir yemeği jübileme yakıştıramıyordum...

En sonunda kader yüzüme güldü, yeni tanıştığım bir Suriye'liyle konuşurken "Neden Mlokhia yapmıyorsun?" dedi...Ben de bilemedim ne olduğunu tabi ama yine de aldım tarifini...Sonra internetten baktım meğer Ebegümeciymiş bu mlokhia denilen şey...Gavurcası Mallow...Ebegümeci! İsmi yetti bu yemeği jübile yemeği yapmama, Hem malzemeleri de bir garip...Allspice diye bi baharat istiyo mesela...Kristof Kolomb herşeyi yanlış anladığı gibi bunu da yanlış anlamış ve biber zannetmiş ilk keşfettiğinde, ama sonradan tadı bir sürü farklı baharatı çağrıştırdığı için allspice demiş birileri...

Neyse, malzemelerimiz şöyle:

İki paket dondurulmuş ebegümeci,
4 tavuk butu, mısır yağı,
2 tavuk tableti (niyeyse?),
bir baş sarımsak,
bir adet soğan,
Nane, mane, ot, mot

Önce tavukları bi güzel kaynatıyoruz, sonra çıkartıp ince ince DİDİYORUZ...(Hep bu kelimeyi kullanmak istemiştim hiç fırsat olmamıştı otuz yıldır, şükürler olsun yarabbim)

Sonra o tavukların suyunu- anlamsız bir titizlik uğruna- salak gibi dökmediysek (ki döktüysek maceramız burada son buluyor) içine atıveriyoruz ebegümecini, ebegümeçlerini? ebegümecilerini?, atıveriyoruz tavuk tabletlerini, otları, motları...

O donmuş şeyler çözülür ve kaynarken bir tavada soğanları ve donk donk diye o demir şeyin içinde ezdiğimiz sarımsakları öldürüyoruz mısır yağında...

Sonra DİDDİĞİMİZ tavukları atıyoruz tencereye ve en sonunda tavadaki soğan sarımsakları döküp içine şöyle bi karıştırıyoruz...



Sonuç:

Normalde rengi yeşil olan şeyleri yemem ama bu gerçekten çok lezzetli oldu, herkese tavsiye ederim!

------

Ve böylece yemek maceralarım sonlanmış oldu, yeni maceralarda görüşmek üzere...

9 Comments:

  • e oldu olcak bi yemek blogu ac-ebegumeceli mutfaklar, yiitin onlugu artik ne olursa..yemek bloglari cok okunuyo valla cosarsin..yalniz bole kusmuk gibi seylerin resmini cekip cekip koyarsan bu is olmaz kuzum...o kopukleri de piserken telle alcaksin atcaksin..basinda bekliceksin ona gore..

    By Blogger bin, at 11:16 PM  

  • aldık heralde...düdük.

    By Blogger Daffodil-11, at 12:21 AM  

  • allspice yenibahar
    köfteye filan koyuyoz

    By Anonymous Anonymous, at 1:21 AM  

  • aman dolmaya koyuyoz dicektim anla

    By Anonymous Anonymous, at 1:36 AM  

  • insan bi tesekkur eder kapuska fikrim icin huleeyynn. vefasiz
    pasli

    By Anonymous Anonymous, at 12:02 AM  

  • Aahhhh! soylemistin ama tam inanmamistim... simdi i totally inanirim! olmaz ama.....
    Pisiriyorsan... YEDIR de bagri!!!
    bekliyoruzzz :P

    birde kibris usulunu denesen?...

    hamaratli Masafiiiiiii ;)

    By Anonymous Anonymous, at 3:52 PM  

  • hay yarabbi ben de ne bu molokhia diyordum, demek ebegumeciymis. ebe gumeci lezzetsiz mezzetsiz, hasta yemegi gibi bir seydir. demek bu sekilde pisirince lezzetli oldu. tavuk kuplerini kullanmasan bu kadar lezzetli olmazdi. ne yazikki et tadi senin didik tavuktan degil, bulyon kuplerindeki monosodyum glutamattan geliyor.

    By Anonymous Anonymous, at 6:33 PM  

  • ablacım naaptın sen?

    By Blogger Daffodil-11, at 9:49 PM  

  • Tarif icin tesekkurler ama ozellikle belirtmek isterim ki ebegumeci ve molokhia ayni degillerdir. Molokhianin kokeni Arap ulkeleridir sadece istisnai bir durum olarak Kibris ta bulabilirsiniz.Yaninda tavuk eti, pilav ve limonlu sarimsak sosu ile servs edilir. Servis bicimi farkli olup genelde icerik aynidir.isteyen yapraklari butun kullanip didilmis tavuk eti ile servis eder isteyen dogranmis molokhia ile but-gogus firinlanmis olarak servis eder (asla tavuk bulyon kullanmayin.)

    By Anonymous Anonymous, at 5:05 PM  

Post a Comment

<< Home