Yiit'in Dubai Günlüğü

Saturday, September 23, 2006

Deneysel Ramazan Yemekleri - Part 1

Ramazan'ın ilk günü şerefine bir mercimek çorbası patlatayım dedim...İnternette yaptığım araştırma sonucunda o kadar çok farklı tarif buldum ki, "en iyisi" dedim, beni hiç yanıltmayan Allah vergisi aşçılık içgüdülerime güveneyim...Gittim markete, soğan aldım, havuç aldım, et suyu tableti aldım...yani herşeyi aldım, ama mercimek arıyorum, yok! Nedir kardeşim mercimeğin ingilizcesi, "Lentil" değil mi? Eee yok! Milletin de gözü dönmüş zaten iftar olucak diye, tıklım tıkış içerisi, insanlar birbirini öldürüyor Allah rızası için! Soracak birini de bulamadım...Hayır hayatımda pişmemiş halini görmüşlüğüm de yok bu kırmızı mercimeğin, hayal meyal bişeyler geliyor gözümün önüne ama o kadar...Neyse, dolaştım dolaştım sonunda şöyle birşey buldum:



"Herhalde budur" dedim ve aldım...Eve gelip içgüdüsel bir şekilde soğanları attım önce tencereye, herzamanki gibi pembe falan olmadılar tabiki, sanırım bu soğanlar sadece ev kadınlarının gözüne pembe görünüyorlar pişince...Neyse, soğanlar pişince havuç rendeledim bir tane, onu ve varsayalım mercimekleri döktüm tencereye, iki et suyu tableti, su, tuz felan derken bayağı güzel oldu benim mercimek çorbası!

Sonuç: Evet kırmızı mercimekmiş o aldığım şey!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home