Yiit'in Dubai Günlüğü

Saturday, March 11, 2006

Roger, Babam, Ben

Festivalin son günü, son konser...Supertramp'in efsanevi solisti, şarkı ve söz yazarı Roger Hodgson sahnede! Yaşım küçük olmasına rağmen, babamın en sevdiği gruplardan biri olması nedeniyle evde-arabada dinleyerek, babamla beraber piyanoda "Breakfast in America" ve gitarda "Give a Little Bit" çalarak büyüdüğüm için heyecanla girdim içeri saat 10'a doğru. Yine sahnede bir adam, yine "dabadabadabba-herkes haftada 17 kez orgazm oluyor-dududududruburubabu-tüm erkekler çok yakışıklı-bibabbadudidadu-tüm kadınlar çok güzel-lürülürülürülü-tüm bebekler sağlıklı" diye şarkılar söylüyor...Esas ilginç olanı bu müziğin köklerinin zenci kölelere dayanması. Acaba diyorum, onca eziyet, zulüm ve acı içinde kendilerine bir hayal dünyası mı yarattı bu adamlar? Unutmak için, kaçmak için...kimbilir?

"Give A Little Bit" diye cart diye girdi sahneye Roger Amca...Keyifle bir sigara yaktım, babamın purosunun da kokusu geldi sanki burnuma...Davul yok. Sadece iki kişiler. Bir saksafon ya da klarnet çalan abi bir de Roger Amca, bazen gitarlı, bazen piyanolu, bazen Korg'unun başında, alışık olduğumuz Supertramp sentetik sesleriyle...Take the Long Way Home, Logical Song, Dreamer, -bana Supertramp'i sevdiren (Oğlum hiçbirini sevmediysen bunu dinle diyen babamın hayali) - Don't Leave Me Now, I wish I was In London, tabi ki Breakfast In America, It's Raining Again...Rüya gibiydi...Avazım çıktığı kadar bağıra bağıra eşlik ettim tüm şarkılara...

Konser sırasında Dubai'yi güzel özetlediğini düşündüğüm bir olay oldu. Roger Amca, "Aranızda hiç doğma büyüme Dubai'li var mı?" diye sordu, bütün seyircilerden tek bir coşkulu "NOOOOOOOOO" cevabı aldı...heheh.

Sonra babamla ilgili komik bir anı geldi aklıma...Babamın "Adam oturmuş yazmış" diye bir lafı vardı. Mesela Depeche Mode sevmez, ama Somebody için "Adam oturmuş yazmış" der. Sever onu yani. Diğer şarkılar oturup yazılmamıştır. Oturup yazılsa onlar da güzel olacak yani! Ya da Scorpions..Hayatta sevmez ama Still Loving You'yu oturup yazmıştır adam, onu sever. Hahahahahahaha yazarken bile kahkahalarımı tutamıyorum! İlahi Baba, umarım herşey yolundadır oralarda...

2 Comments:

  • abi gözlerim dolarak okudum be...içim titredi..

    By Blogger Jemjemo, at 10:38 AM  

  • babasi, ben de umarim orda her sey yolundadir. cok ozledik.

    --ust kattan derya

    By Anonymous Anonymous, at 3:49 AM  

Post a Comment

<< Home