Yiit'in Dubai Günlüğü

Friday, March 10, 2006

Kool & The Gang & The Yiit

Görür görmez almıştım biletimi, haftalar öncesinden...Kaçırılır mı hiç Kool & The Gang? Dubai Caz Festivali kapsamında, festivalin ikinci günü son grup olarak çıkacaklar. Diğer gruplar sırf caz, o yüzden geç gittim bizimkilerin çıkmasına yakın. Cazı anlamıyorum. Caza inanmıyorum. Bekliyorum ki birgün bütün dünya televizyonlarında aynı anda bir açıklama yapılsın: "Birleşmiş Milletlerin yaptığı bir araştırmaya göre aslında hiç kimse caz sevmiyor sayın seyirciler", hemen inanacağım, yemin ediyorum. Nasıl bir dünyanın müziğidir caz, güya müzikten anlayan biriyim, hiç anlamıyorum?

Da-ba-di-bidu-bida-afikada çocuklar ölmüyor-dü-dü-dü-dü-şehirlere bombalar düşmüyor-dud-dururuduru-hiç kimse aç değil-dabaridababba-herkes çok zengin-babbba-baab-baraba-herkes çok mutlu-lürülürülü...tek duyduğum bu, nedir bu? Cahilliğim, yontulmamışlığım için bağışlayın beni ama caz bu hayata ait değil bence...

Öyle bir caz-sever kitle varmış ki meğerse Dubai'de, park yeri yok, tepelere, dağlara, havuzların içine parketmiş millet arabalarını...güç bela bir yer buldum kırk saat dolanıp. İçeri girdiğimde Alman bir kadın dübürübürü bişeyler söylüyordu. Berk'i hayal ettim hemen, "Abi çok iyi yaa" diye kıçını başını sallardı orada olsa...Sabırla bekledim ve en sonunda çıktı herifler...Sahne şovları başlı başına bir olaydı, çok geçmeden dansederken buldum kendimi. Manyak gibi tek başıma diil ama. Dubai'ye ilk geldiğimde havaalanında tanıştıım Rus kızcaaz oturuverdi yanıma...Ben de konsere tek başına gitme bunalımımdan kurtuldum...Artık Celebration mı desem, Jungle Boogie mi desem, Get Down On It mi desem, Fresh mi desem...bilemiyorum...Saatlerin nasıl geçtiğini anlamadım..Çıkışta sarhoş bir ingliz dörtlüsü gördüm, üç erkek bir kızdan oluşan. "Bizi şu otele götür meyt, noolursun meyt" diye yalvarınca tamam dedim, götürdüm istedikleri yere..."Sen de gel feci parti var" dediler ama gitmedim..Kool & The Gang keyfimi bozmadan eve döndüm...















Yarın Supertramp'in solisti Roger Hodgson çalacak, bu sefer yalnız gitmeyeceğim ama, babamın hayali de yanımda olacak...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home