Yiit'in Dubai Günlüğü

Saturday, January 14, 2006

Ev Derdi - Part II


Yok yani...ev yok! Var da ben parama kıyamıyorum. Parama kıyamadıkça kira fiyatları yükseliyor. Yani resmen 1 hafta içinde kiralar %5 arttı, gazeteler bile yazdı. Jumeirah'nın orada "The Greens" diye biryer var dediler. Benim gibi "expat"lar orada yaşıyormuş mutluluk ve huzur içinde. Gittim baktım neresi green belli değil, bildiğin çöl anasını satayım.

"Madem iki tane palmiye diktim o halde buranın adını neden The Greens koymayayım ki?"

Zihniyete bak!

Neyse daireler güzeldi ama, eğer zorlu pazarlıklardan alnımın akıyla çıkabilirsem 1 haftaya evime yerleşeceğim inşallah. Birşeyler atıştırmak üzere Mall Of The Emirates'e gittim, yürürken benim uzaktan bakıp arap sandığım bir kız gülümseyerek bana yaklaştı ve şöyle dedi:

-"Afedersiniz, birisi bana bir mesaj göndermiş ama arapça olduğu için okuyamıyorum, rica etsem siz okuyabilir misiniz?"

Ben de yıllar boyunca bana arap arap diyen arkadaşlarımı düşünüp ister istemez güldüm ve içtenlikle sordum kıza:

-"Ben de arapça bilmiyorum ki, sizce araba mı benziyorum?"

Kız bir anda benim bir araba benzetilmeyi hakaret olarak algıladığımı sandı ve ben derdimi anlatamadan özürler eşliğinde yanımdan uzaklaştı.

Hayır esas ilginç olan, kız beni, ben kızı arap zannediyoruz, kimse arap değil! Araplar nerede acaba?

Bir de taksilerin camlarına şöyle bir yazı koymuşlar "Hayvan şöför taksimetreyi açmazsa yolculuğunuz ücretsizdir". Yok ye? İnsanlık öldü mü arkadaşım? Ya adamcağız unutmuşsa taksimetreyi açmayı? Ben gideceğim yerin kaç para yazdığını biliyorum, üç aşağı beş yukarı anlaşırız biz ortadoğulu ya da pakistanlı/hintli kardeşimle, çekil aramızdan vahşi kapitalist! Nasıl olsa olan şöföre oluyor değil mi?

Bir de bu yazıyı görüp sevinenler vardır "ay ne medeni memleket" diye. Medeniyet o değildir bir kere! Karışmayın siz.

13 Comments:

  • şimdi ben seni Muge den duydugumu sanmakla birlikte yorumu acaba yanlis blog a mi yazdin diye dusunmuyor da degilim hani!!!!

    By Blogger Pinkshake, at 9:33 PM  

  • duydugunu sanmakmış...hah!

    By Blogger Daffodil-11, at 9:50 PM  

  • aaaaaaaaaaaaaa.... Mugeeeeeeeeeee Yiit e bişey söyler misin :P
    Nasıl olsa okuyacak ya onun için direkt huysuzluk yapma hakkımı kullanıyorum!! Di mi Mugecim???

    By Blogger Pinkshake, at 5:29 PM  

  • Buarada ev konusunda bol şans!!

    By Blogger Pinkshake, at 5:40 PM  

  • saol Burcu'cuğum

    Dünyanın en zor kelimesini buldum...burcucuğum..cucuğu

    By Blogger Daffodil-11, at 5:48 PM  

  • biz genelde şöyle söylüyoruz burcucum.. hadi hep birlikte tekrar edelim:
    burcucum
    burcucum
    burcucum

    Seninkisi biraz "labneeeeggghhh" kıvamında bir söyleyiş oluyor!!! Bu sebeple hiç gerek yok!! Galiba gezecek mall kalmamış????

    By Blogger Pinkshake, at 6:57 PM  

  • blogunu okurum, okuduğumu da belli ederim diyosun :-)

    By Blogger Daffodil-11, at 9:58 PM  

  • olm ben sana soylim oo karum un merdivenlerinde takildigin gunlerden belliydi boyle mall kusu olucagin... iste insan neyse ooo, ne kadzar degisime cabalasada ozunden uzaklasamiyo... neyse oyle havuzlu möavuzlu expat evi senin neyine.. 1 sen expat dilsin kendne gel... 2. ben 1000 $ dan yukari kira odemene karsiyim 3. dostlugumuz icin ek bi 1$ ayirirsan arada sirada ara da sesini duyalim...

    By Anonymous Anonymous, at 12:02 PM  

  • Mugecim, Yiit'in blogunu okuyup ozetini cıkardim da :P

    By Blogger Pinkshake, at 12:50 PM  

  • Bayılırım blogumu okuyan kızlara...eheh

    By Blogger Daffodil-11, at 3:44 PM  

  • Mugecim Yiit'e hakikaten bişey söyler misin? Bişey bişey bişey!!!
    Buarada "kaç kişi okuyor ki acaba toplamda" sorusu aklıma geliyor ben git diyorum. Sonra onun hemen ardindan bir başka soru utanmaz utanmaz geliyor ve diyor ki devamı olarak ilk sorunun "ve bu okuyanlardan kaç tanesi blogunu okudukları icin Yiit'in bayıldıgı kızlar olsun???" Benim suçum yok sorular sabıkalı biraz!!!
    Iki sorunu kesişim kumesi de çok kalabalık olamasa gerek. Hani saat 16:00 civarı Corridor da olanların sayısı kadar gibi!!!

    By Blogger Pinkshake, at 4:31 PM  

  • niye bana birşey söylenmesi gerkiyormuş pardon?

    By Blogger Daffodil-11, at 4:44 PM  

  • Yorumlara cevap yerine blog update i yapmanı oneriyorum. Biz de okuyalim sonra.

    Bir de neden bu yorumu yaziyorum biliyor musun? 13'u sevmem ben bununla birlikte 14 olsun da blog uzerinde kara bulutlar dagilsin. Sheera gibi hissettim birden!

    By Blogger Pinkshake, at 4:57 PM  

Post a Comment

<< Home