Yiit'in Dubai Günlüğü

Monday, February 12, 2007

Johannesburg

Bu seneki Top Gun eğitimleri listesine baktığımda, bütün o sıkıcı "Prag, Viyana, hede, hödö" şehirleri arasından süzülüp gözüme takılmıştı Johannesburg, ya da gittiğimde göreceğim üzere "Ohannesburg". Sekiz saatlik uçuşmuş Dubai'den, olsun, ben nasıl olsa uçak kalkmadan uyurum, inince de hostesler uyandırırlar...Varsın onsekiz saat olsun. Bir gece önceden oturup biraz tarihini okuyorum Güney Afrika'nın, oha diyorum, ne pis adamlarmış bunlar, Yok insanları ayırmalar "white", "black", "asian", "coloured" diye...Benim gibi averaj bir Türk için Güney Afrika dediğin Live Aid konserleri ve eyo heyo diye güleryüzlü bir Nelson Mandela...Okudukça anlıyorum ki çok acılı bir tarihleri varmış...Birkaç saat sonra bütün beyaz ırklardan delicesine nefret etmeye başlıyorum...Sabah uçakta yanımda oturan beyaz çiftin de yol boyunca "iyyy zencilerin hepsi ölse keşke" diye konuştuklarından eminim, hiç bir şekilde hiç yüz vermiyorum.

Uçaktan inip terminale girdiğimde üzerimdeki beyaz gömleğime, umursamaz bakışlarıma ve elimdeki ipod Nano'ya bakan hiçkimse kulaklarımda bangır bangır "Hakan Peker - Efsane" çaldığını tahmin edemezdi. Bavulları beklerken çevreme bakıp tam "vayy ne kadar egzotik biryerdeyim" diye coşmak üzereyken çevremdeki herkesin Türk olduğu ortaya çıktı bir anda..."Arif...Lan Arif! Ba ba ba ba geliyo la, geliyo la la la lalala, ARAB'ın yanında ba ba ba" diye uçan türkler bastı etrafı...(Bir de bizim millet olarak ortak bir özelliğimiz vardır, bütün zencileri arap, bütün çekik gözlüleri japon zannederiz.)





Neyse, havaalanından çıkıyorum, taksiye biniyorum, taksici beni bir güzel kazıklıyor...Uzaktan iki tane kule görünüyor, gitmemiz gereken yer orası, kuleler bir solda kalıyor, bir sağda, bir gerimizde, sonra tekrar önümüzde...Öyle bir acımıyor ki taksici bana, saatler sonra varıyorum otele saatler!

Otel güzel, amma velakin odadaki uyarı yazıları tırstırıcı..."Yok canım abartıyorlardır" diyip dışarı atıyorum kendimi, anaa, bütün evlerin çevresi elektrikli tellerle çevrili, kapılarında "Armed Response" yazıyor. Ne demek bu diye sordum birine, "İçeri girene komançero, Bru!" diyor adam. Bru diyor burada bir kesim, kardeş anlamında.

Neyse efendim, yürüyorum gidiyorum bir meydana, adı Nelson Mandela meydanı, ortalık şıkır şıkır, krem burüle tayfası piyasa yapıyor. Şık restoranlar, alışver iş merkezi, pahalı markalar vs. vs. Ama iki adım yürüyosun, hemen dikenli teller, hemen "Armed Response". 1994'te ırk ayrımının kalkmasından bu yana değişen pek birşey yok heralde, ortalık beyaz dolu, Zulu'lardan, Swahili'lerden eser yok!

Bir akşam güzel bir mekana yemeğe götürüyorlar bütün sınıfı, yemekler harika...Ortada bir adam, elinde gitar "Hakuna Matataaaaa...Hakuna Matataaaaa" diye aslan kral şarkıları söylüyor...Yemekler yendi felan, sonra biri dedi ki "Haydi gelsin bongolar!" Ne bongosu demeye kalmadan garsonlar herkese birer bongo getirdiler...Herkes duruma hakim, Afrika dışından gelen tek gurbetçi benim..."Umbato haydi sen ver ritmi" dediler, başladı Umbato dumdudumduru dumdudumduru, hepimiz katıldık sonra, saatlerce bongo çaldık "Eyy maro kubatvaa de yerenabiiduuuu" diye uydura uydura söyledim ben de şarkıları...Çok eğlenceliydi.

Eğitim ağır, diğer günler pek birşey yapmaya fırsat bulamadım. Son gün Soweto'yu ziyaret ettim, gecekondu mahalleleri, kutu gibi teneke evler, pislik, sefalet, Nelson Mandela'nın evi, ırkayrımı müzesi, beyaz adamın kurşunlarıyla ölen 12 yaşındaki Hector Peterson için dikilen gözyaşartıcı anıt...

Velhasılı kelam ne doğa, ne safari, ne arslan...Geyik gibi gidip geldim Güney Afrika'ya...Bir dahaki sefere daha hazırlıklı olacağıma söz verdim kendime...

















































































































































































































10 Comments:

  • Şimdiye kadar karşılaştığım Güney Afrikalılar hep beyaz, daha doğrusu kolonist. Ben kinayeli bir şekilde, 'Afrika deyince siyahlar geliyor aklıma' diyerek dokundurmaya çalışıyorum ancak adamlar o kadar benimsemişler ki Güney Afrika'yı, İngiltere'nin bir parçası ve kendilerinin doğuştan hakları gibi davranırken bunun farkında bile değiller. Oradaki yaşamlarından bahsederken siyaların hiç sözü geçmiyor, belli ki onlarla hiçbir ilişkileri yok. Çileden çıkmamak elde değil. Dünyanın pekçok adaletsizliğinden sadece biri bu da değil mi...
    Fatma.

    By Blogger Justin Biebery, at 11:13 PM  

  • YİĞİT,, O SENİ ELEŞTİREN ARKADAŞ, İTİRAF ETMİŞ ZATEN, O DELİKANLIKİ?? HERKESİ KENDİ GİBİ GÖRÜYOR...YİĞİDİM NE YAZARSA DOĞRUDUR YALANI YOKTUR, HİC GÖRMEDİM.OKUDUYSAN DEVLETİN SUBAYINIDA DÖVDÜĞÜNÜ YAZMIŞTIM.. NEYSE EN AZINDAN YERYÜZÜNDE BÖYLE BİR İNSAN OLDUĞUNU ÖĞRENDİN. YİĞİT KAVGACI BİRİMİ HAYIIR,, AĞIZ BURUN DAĞITİM CİNSLERİNDENMİ HAYIIIRRR... SADECE ADELETSİZLİK VE HAKSIZLIĞA KARŞI, MİĞDESİNE OTURU VERİYOR İŞTE,,,İSTER İNANNNN İSTER İNANMA ARKADAŞŞŞ...BENİM NE YAPTIKLARIMI ANLATSAM,, BAŞIN DÖNER HİKAYELER BİLE HİKAYE KALIR... EVET YİĞİT GİBİ İNSANLAR OLDUKÇA HAYAT DAHADA GÜZEL OLUYOR...

    By Anonymous Anonymous, at 2:01 AM  

  • Az önce alttaki postun commentlerini okudum (postunu çok önceden okumuştum ve çok üzülmüştüm okuduklarıma). Yahu, ne dandik insanlar, ne dandik commentler bırakmışlar, inanamadım okuduklarıma. Ülkücüler, insanca bir davranıştan yine Türklüğe pay çıkaranlar, anlatılan olaya inanmayanlar falan. Ya 'Amerika'da bile aynı şeyler oluyor, karışmasaydın' deyip olayın sıradan, kabul edilebilir birşey olduğunu kanıtlamaya çalışan 'insan'a ne demeli. Çarpık kafalar, çarpık kişilikler... Ooof ki of.

    İyi yapmışsın, çok iyi yapmışsın. Tepkinle, insan olmanın gereğini yerine getirmişsin. Ben olsaydım yerinde, kesinlikle aynı tepkiyi verirdim.

    Fatma.

    By Blogger Justin Biebery, at 1:20 AM  

  • Yiit arkadasim artik seni suclamayi birakiyorum etrafinde bu insanciklar oldugu icin aslinda sen boyle bir yoldasin. Umarim hayatta aradigini bulursun.. yaptigin muzik ve marjinal cabalarin icin hala fikrim bakidir, hatta kendime Rusya dan, Moldava dan bile bu konu ile alakali yoldaslar bulmus durumdayim. Allah sana akil fikir saglik sihat güc versin, dedigim gibi umarim kendini bulursun

    By Anonymous Anonymous, at 7:24 PM  

  • Ya of Baran ya! hahaha

    By Blogger Daffodil-11, at 7:51 PM  

  • olm ne tilki adamsin, insanlarin seni sevip sevmedigini, sana arka cikip cikmayacaklarini kontrol etmek amacli ne bicim seyler yaptirdin/soylettirdin bana, benide alet ettin kücük hesaplarina... tüm site ziyaretcilerine yiit adina ben ozur dilerim.. bagislayin onu, ancak kendini bulabilecek... hahahahhahaa

    By Anonymous Anonymous, at 8:13 PM  

  • Ne yani, oyuna mı geldim? Kurmaca mıydı bütün o abuk commentler? Neyse, kızmayacağım, kurmaca olduklarını öğrenmek rahatlatıcı en azından. Ya ben ne safım, bir türlü öğrenemeyeceğim alengirlerini bu alemin:)

    Fatma.

    By Blogger Justin Biebery, at 9:11 PM  

  • hehe barikko
    yalniz bu postu okuyan da live aid michael jackson'in dogumgununu kutlamak icin yapildi sanicak. guleryuzlu nelson mandela dediin de tam da bu sebeplerden yuzyillarca hapislerde curumus iskencelerden gecmis bi zat-i-muhterem.
    talihsiz aciklamalar yiitko..

    By Blogger bin, at 1:52 PM  

  • Blogu okuyanlar genel olarak senin sandigindan birazcik daha akilli olduklari icin oyle sanmazlar bin'cim, icin rahat olsun..

    By Blogger Daffodil-11, at 2:18 PM  

  • tribunlere oynamayalim..hemen aksine kanit sunabilirim zira..
    I had an IQ test & the results were negative die bi kemer aldim mesela gecenlerde..isteyene odunc verebilirim..ehiehi

    By Blogger bin, at 4:06 AM  

Post a Comment

<< Home