Yiit'in Dubai Günlüğü

Tuesday, January 30, 2007

Dubai'deki En Kötü Gecem

Şu anda saat gece 3 ve eve yeni geldim...Katar'daydım. Bir saat önce yaşadığım olayın etkisinden hala kurtulamadım...O kadar iğrenç, o kadar çirkin birşey ki...Neyse sakince anlatayım:

Emirates gece uçuşu ile Katar'dan dönüyorum, uçakta 15-20 kişilik, 18-19 yaşlarında, eşofmanlarının arkasında "Al Wasl Tepmik Gücü" gibi bişey yazan bir spor takımı var. Üstüne üstlük hepsi de tecrübeli gözlerimin anladığı kadarıyla lokal çocuklar, yani Dubai'nin yerlilerinden...Neyse bunlar gürültü felan yapıyolar uçuş boyunca, dandik olduğu belli olan esprilere kahkahalarla gülüyorlar...İlk başta takım elbisem ve ben onlara uyuz olsak da sonra düşünüyorum ve takım elbiseme dönüp şöyle diyorum:

"Ben de şimdi onların olduğu ortamda olsam daha da iğrenç espriler yapıp, daha da çok gürültü çıkarırdım (bkz. geçen yaz tatili ve hostesi koltuk cebindeki güvenlik kartıyla yelleyen Yiit), o yüzden uyuz olunacak birşey yok...Gençlik işte, ne güzel...coşkulu."

Böyle diyorum ve içimi bir huzur kaplıyor...Ta ki uçak inip de hepimiz otobüslere doluşana kadar..Birkaç otobüs var ancak ben ve 10-15 kişi daha bu spor takımıyla aynı otobüse doluşuyoruz...Otobüste bunlar, ben, benim gibi bikaç biznız tip birkaç tane de hintli işçi var...Hani şu ufak tefek, incecik kollu kısa boylu olanlardan...

Birkaç dakika sonra gördüklerime önce inanamıyorum..."Heralde yanlış gördüm"'den "Acaba arkadaşlar mı?" ya geçen aklım en sonunda kabulleniyor gördüğüm şeyin gerçekliğini:

Bu 18-19 yaşındaki bebeler, almışlar hintli işçinin birini ortalarına, birbirlerine atıyorlar, ittiriyorlar, gıdıklıyorlar...Zavallı -belki babaları yaşındaki adam- önce gülüyormuş gibi yapıyor, sonra yapmayın diyor, ama dinleyen kim? Bizimkiler o kadar eğleniyorlar ki gözleri görmüyor adamın durumunu, kulakları da duymuyor yalvarmalarını...Devam ediyorlar oyunlarına..Diğer yolculara bakıyorum dehşet içinde, kimse oralı değil..Normal yani buralarda 18 yaşında veletlerin Hintli işçilerle "oynaması"...(Hayrettin de Katar'da eğlenmek için yine aynı Hintli işçileri arabayla geçerken havalı tüfekle vuran adamlardan bahsetmişti de inanamamıştım)

Zaten dehşete düşmüşken kimsenin oralı olmaması beni iyice çileden çıkarıyor...Kafamın arkasında biryerde buraya yerleştiğimden beri tekrar tekrar duyduğum "Lokallerle uğraşılmaz...lokallerle uğraşılmaz..." uyarısı çalıyor. Ama buna kayıtsız kalamam...Bir anda dalıyorum aralarına, Hintli işçiyi kolundan tutup "Gel şöyle" diyorum, aralarından alıyorum...O sırada kendi aralarında boğuşmaya başladıkları için pek farketmiyorlar beni...Ama işçi teşekkür ediyor ve yanıma sokuluyor. Ben sinirden titreyerek hepsinin suratına bakıyorum tek tek, nefret kusuyorum, ama farketmiyorlar bile hayvani uğraşları içinde...

Dananın kuyruğu birkaç dakika sonra kopuyor. Bu sefer içlerinden biri başka bir Hintli işçinin kulağına eğilip avaı çıktığı kadar "ĞÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVVVVVVRRAAAAAAAĞĞRRR" diye bağırıyor...Otobüs inliyor, zavallı adam yerinden zıplıyor, kimsede tık yok, ne de olsa "lokal" çocuklar bunlar, ne güzel paramızı kazanıyoruz şu ülkede, gereksiz yere ortalığı karıştırmaya gerek yok diyor herkes...Hatta belki ben bile öyle düşünüyorum bir yere kadar...Ama bir...ama iki...ama üç...her seferinde işçinin yapmayın demesi ve hepsinin bunun üzerine hayvanlar gibi gülmesi...Üçüncü bağırışta patlıyorum...

"Hey You!" diye bağırıyorum, bir anda hepsi bana bakıyor, "Keep quiet! Thats enough!" diyorum...Hayatında ilk defa birisi kendine böyle birşey söylemiş gibi bakıyor bana...Bu bakışın aynısını en son lisede okulun "dayılarından" birinin suratına yumruk attığımda görmüştüm...Acı değil, sinir değil, öfke değil...Kocaman bir şaşkınlık...Kendi ülkesinde yabancı birinin kendisine posta koymasının şaşkınlığı...(Türkiye'de olsa öldürürler adamı ama Dubai'nin durumu çok farklı, burada yerel halk azınlıkta...Halktan 3 kat daha fazla expat var, dolayısıyla dinamikler değişik) Birkaç saniye böyle bakıp kendine geliyor sonra:

-"Its not your business!"

-"It is my business, you are bothering everybody and you will keep your mouth shut now!"

Deliriyor 3-4 tanesi, üzerime yürüyorlar...Bir tanesi "Shut the fuck up!" diye bağırıyor...Orada deliriyorum...Artık tek tek yazamıycam ama ne erkekliğini bırakıyorum, ne insanlığını, ne şerefini ne haysiyetini...

İlginç olan şey; Ben Türk kültürü gereği orada hazırım herif bir hareket yapsa ağzına yüzüne girmeye, ama gel gör ki bu heriflerde yok o kültür...Bıcır bıcır konuşuyolar hıyar amerikalılar gibi, iş aksiyon faslına geçemiyor bir türlü...

Neyse bizi ayırıyorlar...Ondan sonraki 15 dakika boyunca -otobüs bizi indirene kadar- sinir savaşı veriyorum tek başıma...Hepsinin gözlerine bakıyorum tek tek beşer saniye...Ağızlarını açıp birşey söyleyemiyorlar bana...İnanılmaz bir gerilim var havada...Bütün gücümü harcayıp sessiz kalmalarını sağlıyorum sanki...Bir yandan da içimden "Allah'ım" diyorum, "Ağzımı yüzümü kıracaklarsa havaalanı çıkışında bana dayanma gücü ver, biliyorsun ki haktan yanayım"...Bütün enerjim bitmiş bir şekilde iniyorum otobüsten, hiçbirisi dönüp bakmıyor bana...Ağır ağır yürüyüp çıkıyorum terminalin kapısından...

Sıcağı sıcağına yazdım, yazı kalitesi dandik olabilir...

Böyle işte..

26 Comments:

  • Gercekten cok uzucu. Dubai de yasayan bu insanlara cok kotu davranıldıgını duymustum. 24 saat süren insaatlarda sıcak havalarda bile kesintisiz calıstırıldıklarını ve kaldıkları yerlerin cok kotu oldugunu falan. Sizi de gostermis oldugunuz cesaretten dolayı kutlarım. Türkiya de bile boyle bir olaya karısmak istemez insan. Dilerim bir daha böyle bir olay ile karsılasmassınız-karsılasmayız. Defne

    By Anonymous Anonymous, at 3:38 PM  

  • bu blogu sürekli takip ediyordum,şimdi bırakmamam gerektiğini anladım. Tebrikler. Sahaf

    By Anonymous Anonymous, at 4:52 PM  

  • olay o kadar korkunç ki yorum bile yapamıyorum. ama bir tek şeyi söylemeden edemiycem, davranışından dolayı göğsüm kabardı, türklüğümle övündüm resmen. nymphe

    By Anonymous Anonymous, at 9:06 PM  

  • Sana ne yahu kardeşim.. Amerikada da var bu tip olaylar local olmakla alakası yok genç olmakla alakası var.. Turkiyedede zengin ailelerin cocukları birsuru davranıslarda buluyor. Bence sen gereksiz birsey yapmıssın.. İnsan olmak senin yaptığını yapmayı gerektirir ama....

    By Anonymous Anonymous, at 9:26 PM  

  • Helal olsun Yiitcim. Sen ustune duseni yapmissin. Ondan icin rahat olsun. Eda ben. Operyan.

    By Anonymous Anonymous, at 7:31 AM  

  • Böyle bir olayın önümüzdeki 20 yıl içinde Türkiye'de olabileceğini zannetmiyorum. Evet bizim gençlerimizden de şımarık olanlar var. Ama henüz bu derece büyüğüne saygısız, densiz...... değiller. Çok şükür. Yiğit seninle gurur duydum. Mazlumdan yana olmana, tepki vermene, gerektiği yerde de kendine hakim olabilmene. Herşey gönlünce olsun. B.

    By Anonymous Anonymous, at 1:59 PM  

  • Sinirim bozuldu okurken ama çok iyi yapmışsın, cesaretinden dolayı kutluyorum. Tepki verebilmek, bedelini ödemeye hazır olabilmek ne kadar guzel. Sevgiler.

    By Blogger daphnevega, at 3:48 PM  

  • İyi yapmışsın ,sadece Duabi'de değil tüm arap ülkelerinde böyle.Adı konmamış bir kast sistemi var.

    By Blogger Leyleğin ömrü, at 7:25 PM  

  • Helal olsun abicim! Insan=Turk diyorum ben artik ve baska bisey demiyorum. Sevgilerimle, Hayrettin.

    By Anonymous Anonymous, at 5:06 PM  

  • YİĞİT HELAL OLSUN SANA KARDEŞİM (ADIN GİBİ OLDUN HERZAMAN) ASKERDE ŞAHİT OLMUŞTUM ARİF AST. EFENDİ.. HAHAHAHAAAAAAAA SEN KALK DEVLETİN SUBAYINI DÖV.. HEMDE ÖYLE BÖYLE DEĞİL ADAMI AĞLATTIN YA HAHAHAHHAHA ((((FAZLASIYLA HAK ETMİŞTİ TABİ)))) AMAN DİKKAT ET KENDİNE.... O AN ORDA OLMAK İSTERDİM HEMDE ÇOK ::((

    By Anonymous Anonymous, at 12:57 AM  

  • hüseyin

    By Anonymous Anonymous, at 12:59 AM  

  • Haklidan yana olmak evet ama kavga.......iyi ki kacgaya girismemeisler,gecmis olsun daha sakin olmali tepkilerinin sonucunu hesaplamalisin

    By Anonymous Anonymous, at 6:42 PM  

  • Zaten Al Wasl'dan adam çıkmaz...

    Al Quasis'li Ülkücüler,

    By Anonymous Anonymous, at 1:21 PM  

  • Bir suredir girmiyordum sayfaya.. Simdi okudum olanlari..gecenin bir yarisi sinirlerim gerildi, cok uzuldum.. Kotu bir tecrube yasamıssın..
    Hem seni tebrik ediyorum hem de gecmis olsun diyorum.. neyse ki fiziksel olarak duruma karismamissin.. bir de oyle bir sey olsa, Allah korusun, daha agır olurdu durum..

    Adın gibi Yigitsin iste :))

    abin,
    Jack Bauer seninle gurur duyuyor :))

    By Anonymous Anonymous, at 2:34 AM  

  • Tebrik ediyorum, Dogru olani yapmissin. Ayrica www.bilgidubai.com a uye birisinin boyle ornek davranista bulunmasindan gurur duydum!

    By Anonymous Anonymous, at 5:06 PM  

  • Ergenekon yurdun adi,
    Yigit Karabag kurdun adi.
    Yigit'i destekliyoruz...
    Dubai TIT

    By Anonymous Anonymous, at 5:04 PM  

  • oyle kagit ustunde kahramanlik olmaz. Prim yapmak icin iyi bi yontem... bende boyle hikayeler uyduruyum da beni poh pohlasinlar.... Beyfendi hikayelerinizi gercek yazin boyle kuru laflara TURK HALKI KANMAZ!!!!!

    By Anonymous Anonymous, at 10:32 AM  

  • Abi boyle bisey olamaz ya. Anlatında abartı olmadığına emin misin? Anlattığın şeyleri ben bu bolgenin insanına pek yakıştıramıyorum. Abi n'olur yazdığını bi daha oku da bi abartı olduğunu soyle.

    By Anonymous Anonymous, at 7:46 PM  

  • Sıfır abartı...iki gece kabus gördüm olaydan sonra. Zaten genellenecek bir durum değil, genelde iyi olduklarını biliyorum. Yeni nesil daha bir bozuktur belki, bilemiyorum...

    By Blogger Daffodil-11, at 11:47 PM  

  • boyle sanal kahramanlıklarla insanlari dil sadece kendini kandirirsin... sesiz atin ciftesi pek olurmus yiit arkadasim... ikincisi yaptigin muzigide dinledim, bu tarz muzigin icinde olan bi insanın hayattaki pozisyonu senin anlattigin gibi one atilandan ziyade itilen hintlidir. Senin adina uzuldum , umarim gunun birinde marjinal olmaya calismayi birakip, kendinle barisik bir insan olabilirsin. Sahte delikanlilik pesinde koscak yasi coktan gectin zira.....

    By Anonymous Anonymous, at 8:22 PM  

  • Oha! Canıma okudun be arkadaş..

    By Blogger Daffodil-11, at 9:19 PM  

  • Yiğit,
    Dahi anlamındaki "de" yi bile ayrı yazmayı beceremeyen yurdum insanları karşıdakinin -bulduklarını zannettikleri- açıklarını büyük bir başarıymışçasına terbiyesizce ifade etmeye bayılırlar. Tabii ki kıskanıyorlar. Aldırma.B.

    By Anonymous Anonymous, at 6:58 PM  

  • dogru olani yapmissiniz , bi turk olarak gurur duyduk sizinle :)

    By Anonymous Anonymous, at 10:18 PM  

  • helal olsun sana bende dubai de calisan bir turk itfayecisiyim bisde cok karsilasiyoruz bole durumlarrla biseyy yapamasakta az biraz ses cikariyoruz nede olsa onlarin emrindeyiz turk itfayecilerinden saygilar yigit kardes...

    By Anonymous Anonymous, at 1:43 PM  

  • helal olsun sana bende dubai de calisan bir turk itfayecisiyim bisde cok karsilasiyoruz bole durumlarrla biseyy yapamasakta az biraz ses cikariyoruz nede olsa onlarin emrindeyiz turk itfayecilerinden saygilar yigit kardes...

    By Anonymous Anonymous, at 1:44 PM  

  • mrb yigit abi ben sefim fatih'in muhendisiyim hani kardesine staj ayarlamaya calsitigimiz:) parcalarinla ilk fatih abimin teline el koyunca tanistim harbi on numara.. Ayrica sana bu inanmayan arkadaslar bizim gibi dubai'de calismayi birak ortamini gormeyenler,nasil bir yer oldugunu tabiki tahmin edemezler.. Kesinlikle inaniyorum dubai'li hayvanlarin bunu yapacagina bende yakin bir olaya sahit oldum trafik kazasi oldu arap amca sucluydu ve hintli arkadasi tekme tokat dovdu sozum ona LOCAL yaa:-/ Ama elbet saltanat biticektir..Saygilarimla abi..

    By Blogger muhabbet_438, at 1:19 AM  

Post a Comment

<< Home